بعضی از سوالات خصوصی رو که دوستان پرسیدن و جزو سوالات متداول هست رو به طور عمومی مینویسم تا دوستان دیگر هم استفاده کنند. به علاوه خیلی ها سوالات رو خصوصی میپرسن و بنده مجبورم اینجا پاسخ بدم

 

سحر : سلام امیدوارم همیشه سلامت باشین.قبلا این وبلاگو خوندم گفتم یعنی تغذیه انقدر میتونه تو درمان افسردگی تاثیر داشته باشه؟!!بی اهمیت رد شدم تا اینکه یکسال درگیره افسردگی بودم افسردگیه بی علت دلهره استرس گرگرفتگی مغزم همش فکرای منفی میکرد تا اینکه اخرا وسواس فکری مغزمو میخورد و خدا خواست یدفعه به فکر طب سنتی افتادم رفتم پیش دکتر کرد افشار و رژیم پاکسازی گرفتم اصلا باورم نمیشه تا بادکش کردم مغزم اروم گرفت الان خیلی خیلی بهترم ,انقد خوب که یکدفعه قرصامم گذاشتم کنار امروز احساس کردم افسرده بودم بنظرتون از قطع یکدفعه قرصه؟ممکنه نشه قرصو قطع کرد؟من کاقعا با طب سنتی الان یک هفتست خیلی بهترم خییلییی ولی بنظرتون این قرص یکدفع گذاشتم کنار امروز حالم بد بود بخاطره اونه,میشه اگه پیامم میخونین به شماره ای که میزارم زودتر کمکم کنین,اینکه بنظرتون میشه این قرصای لعنتیو قطع کرد؟

 

جواب : خوشحالم که بهتر شدید ببینید تمام افرادی که داره افسردگیشون خوب میشه دچار تناوب میشن مثلا یه ذره خوب میشن یه ذره بد میشن دوباره فردا یه ذره خوب میشن یه ذره بد میشن این تناوب ادامه پیدا میکنه تا اینکه یواش یواش یه ذره بد شدنتون کم میشه و یه ذره خوب شدنتون زیاد میشه تا اینکه قشنگ و واضح خودتون احساس میکنید که خوب شدید. اما قرصتون رو تا زمانی که کاملا متوجه بشید خوب شدید قطع نکنید

 

مونا قربانی : سلام وقت بخیر، ممنون از اینکه تجربیاتتون رو در اختیار دیگران قرار دادید، باعث دلگرمی برای خیلیهاست

اول اینکه میشه بگید الان چند سالتون هست؟ و اینکه خوردن  قرص هارو چطور متوقف کردید؟ چون میگن نباید یک دفعه اینکارو کرد و باید به تدریج قرص هارو کنار گذاشت

چه مدت خام گیاهخوار بودید؟

 

جواب : الان 25 سالم هست و از 16 سالگی افسردگی گرفتم و تقریبا در 23 سالگی خوب شدم . وقتی کاملا و 100 درصد به این نتیجه رسیدم که خوب شدم قطع کردم ، بله درست میگن تدریجی باید قطع کرد . خام گیاهخواری 1 ماه

 

فاطمه : با سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.من ادمی هستم که دایما افکار نگران کننده دارم نمیتونم با ادما ارتباط برقرار کنم دایما ازشون ترس دارم اصلا تو زندگیم نمیتونم تصمیم بگیرم همیشه ناامیدم هر جا میرم حالم بده خودمو دوس ندام خیلی وسواس فکری دارم همش از اینده نگرانم دلم نمیخواد زنده باشه از ادما متنفرم همش ترس وحشت غصه دارم نمیتونم بخندم اصلا ادم شوخی نیستم همش اضطراب دارم میگم که چی زندکی کنم هر خبر منفی بشنوم انگار دنیا رو سرم خراب شده اصلا ذهنم خیلی سختگیره اصلا انگار باید مثل ماشین کار کنی و از هیچی نتونی لذت ببری اصلا به پوچی رسیدم.ایا اینها علایم افسردگیه ایا شما این احساساتو داشتید؟

 

جواب : بله اینها نشونه افسردگیه و همه این نشانه ها رو داشتم شما باید مواردی که تو وبلاگ نوشتم رو مطالعه کنید و رعایت کنید و هم به روانشناس و هم روانپزشک مراجعه کنید و در صورتی که خواستید سوال بپرسید تا بیشتر راهنماییتون کنم

 

 

ایمان : دوست عزیز
سلام

من برنامه نویس هستم. متاسفانه سه سال قبل درگیر اعتیاد شدم و یکسال پیش اقدام به ترک کردم اما با وجود موفقیت، درگیر بی قراری و افسردگی هستم. در حال حاضر فقط یک قرص کلرودیازپوکساید 5 ، 1mg بوپره نورفین و یک زولپیدم 5 برای خواب مصرف می کنم.

با وجودی که دکتر قرص های متعددی نظیر دپاکین و فلوکسیستین برایم تجویز کرد اما به دلیل ترس از عوارض جانبی و اعتیاد به قرص ها هیچ کدام را مصرف نکردم و ترجیح دادم اول سایر روش ها نظیر طب سنتی  را امتحان کنم.  امروز با وبلاگ شما برحورد کردم که بسیار امیدوارم کرد. از اینکه تجربیات خود را به اشتراک گذاشته اید بسیار سپاسگزایم.

بسیار ممنون خواهم شد اگر در مورد رژیم خام گیاه خواری که اجرا کرده اید جزئیات دقیق (نوع مواد غذایی، زمانبندی، ...) و منابع معتبری را در اختیار من قرار دهید. پیشاپیش از توجه و کمک شما سپاسگزای می کنم.

جواب : در مورد شما بنده پیشنهاد میکنم که هم به پزشک طب سنتی مجرب مراجعه کنید هم به روانپزشک . از عوارض جانبی داروها نترسید مگه چقدر عوارض داره ؟؟؟؟ اصلا عوارض داشته باشه ، آیا بدتر از افسردگیه ؟؟؟ قطعا نه