درمان افسردگی

خوب شدن من اتفاقی و شانسی نبود. باور کنید اگه من خوب شدم شماها هم میتونید خوب بشید مطمئن باشید. بعد از اون تو زندگیم کلی معجزات رخ داد در واقع زندگی یه آدم سالم و افسرده اینجوریه:

 تفاوت دنیای افسرده و دنیای یک آدم عادی

 

تو این قسمت میخوام بگم وقتی خوب میشید چجوری میشید :

وقتی خوب بشید خودتون هم باور نمیکنید خوب شدید حتی چند ماه طول میکشه باور کنید خوب شدید برای من که اینطور بود. اضطرابتون در عین ناباوری از بین میره بی قراریتون از بین میره دیگه از هر چیز کوچیکی ناراحت نمیشید. دیگه هر چیزی رو نمیندازید تقصیر خودتون و دیگه سرتون پر از افکار مزاحم نیست و برعکس خیلی هم پر از افکار مثبت میشه، آرامش دارید شبا خوابتون میبره، دیگه خودتونو با بقیه مقایسه نمیکنید و دیگه هیچ چیز ناراحتتون نمیکنه. به زندگی عادی میرسید. زندگی ای که آرزوی همس و زندگی ای که از زندگی آدم های معمولی هم بهتره. میدونم پیش خودتون میگید عمرا این اتفاق بیفته میدونم باور نمیکنید اما ایمان داشته باشید که درمان میشید و ایمان داشته باشید که خدا کمکتون میکنه. وضوتون رو با آب سرد بگیرید فوق العاده تاثیر داره شاید فکر کنید االکی میگم ولی فوق العاده زیاد تاثیر داره خیلی خیلی زیاد . مقاله ترجمه شدشو تو پستای بعدی براتون میزارم من هرچی مقاله اینجا میذارم  خارجی و ترجمه شدس که کسی نگه ما از روی تعصب چیزی مینویسیم. خلاصه وقتی صبح زود بیدار میشید باعث میشه خواب از سرتون بپره  و اگه چند روز اینکارو بکنید یواش یواش خوابتون تنظیم میشه و خوابتون که تنظیم بشه افسردگقتون خوب میشه . من حتی مثلا وقتی بیرون میرفتم تو خیابون که راه میرفتم اینقدر ذهنم پر از افکار منفی بود که ممکن بود نبینم و با ماشین تصادف کنم بعد ماشین یه بوق میزد و من از جا میپریدم. بعد از اینکه بوق من خیلی بهم بر میخورد . من خیلی خاطره های بد دارم. یه زمانی یه سایتی بود که توش کسایی که افسردگی داشتن با هم جمع میشدن و از مشکلات خودشون میگفتن وقتی نوبت من شد که صحبت کنم همه بهم گفتن تو از همه بدتری. بهم گفتن ما فکر میکردیم خودمون حالمون خیلی بده اما فهمیدیم حال تو خیلی بدتره. من از همه میترسیدم. برای همین روزها و روزها خودمو تو خونه تو اتاق حبس میکردم تا کسی رو نبینم اما حتی وقتی تو خونه هم بودم اضطرابم از بین نمیرفت. زندگی من سیاه بود اما الان از خدا راضیم . من حکمت این بیماری رو نمیدونستم اما الان میدونم اگه افسردگی نمیگرفتم مسلمان هم نمیشدم. الان حکمتشو فهمیدم و نه تنها ناراضی نیستم خیلیم خوشحالم و به همین خاطر خدا رو شکر میکنم و از زندگیم راضیم.

افسرده ها دائم خودشونو با دیگران مقایسه میکنن و اکثر اوقات خودشونو کمتر از بقیه میبینن و چون میبینن هر کاری میکنن بهتر از اون شخص نمیشن (چون هر کسی با کس دیگه فرق داره) افسرده میشن و رو میآرن به خودکشی. افسرده ها فکر میکنن آدمای دیگه هم خودشونو با دیگران مقایسه میکنن اما اینطور نیست !!! اصلا ذهن یه آدم عادی ۱۸۰ درجه با ذهن آذم افسرده فرق میمنه. یه آدم عادی اصلا خودشو مقایسه نمیکنه ، اصلا مقایسه برای آدم عادی اونطور که افسردهژ ها فکر میکنن تعریف نشده.یه آدم عادی و سالم اصلا نیازی نداره خودشو با دیگران مقایسه کنه. یه آدم عادی میگه هر کسی برای خودش یه شخص منحصر به فرده لازم نیست شبیه دیگران باشم یا بهتر از دیگران باشم . من به تنهایی خودم یه آدم منحصر به فردم. البته میدونم این حرفا قانعتون نمیکنه ، باید خودتون خوب بشید و ببینید که قضیه اونجور که فکر میکنید نیست.

فقط عزمتون رو جزم کنید و مطمئن باشید خوب میشید . من چیزایی که نوشتم حتی نصف اون سختی هایی که کشیدم نبود اما خوب شدم. اگه کسی این حرفارو هم به من میگفت خودم باورم نمیشد اما بالاخره خوب شدم ، زمانی هم خوب شدم که کاملا نا امید بودم.